Warmste week 2023
Deze afbeelding heb ik zelf geschilderd.
Opdat kinderen zonder zorgen om morgen zouden kunnen
opgroeien, in datgeen wat ze vandaag,
kunnen leren in wie zelf zijn. Ze hierbij ook kwetsbaar mogen zijn. Ze
hierbij hun niet groter of sterker moeten voordoen dan ze zijn. Ze gewoon hun
zwakte mogen laten zien.
Hierbij het opvoeden van kinderen veel meer is, dan hoe ze vanuit het denken in
het hoofd moeten leven. Dit veel verder gaat, dan hoe men normaal denkt, waarin
ze zichzelf moeten negeren, waarin ze niet zwak mogen zijn, en ze hun sterker
moeten voordoen dan ze zijn. Voor hoever zouden ze hierbij echt met problemen
van het leven kunnen leren omgaan.
Hierbij het probleem niet zit in het probleem, maar in het niet begrijpen van
het probleem. Voor hoever zou je het leven vanuit het rationele denken echt
kunnen begrijpen?
Leren begrijpen
Kinderen het meer zouden mogen leren begrijpen, vanuit de beleving van in wie ze zelf
zijn. Dit het enige is waarin ze het leven en de problemen van het leven echt
kunnen begrijpen.
Ze zo hierbij vanuit communicatie leren eerlijk te zijn, van wie ze zijn in
openheid te zijn. Ze zo in hun communicatie, hun spontaniteit dan niet zullen
verliezen. Ze zo mogen opgroeien van in wie ze in puurheid zijn. Het hierbij
niet altijd hoeft te gaan van wat vanzelfsprekend lijkt te zijn. Het zo meer
zou mogen gaan om dat wat voor zichzelf spreekt. Hierbij hun persoonlijkheid
zich kan ontwikkelen vanuit wie ze van nature zijn. Er zo ook meer ruimte kan
zijn voor emotionaliteit.
Hierin de volgende uitspraak van Carl Gustav Jung voor zich kan spreken.
"Er is geen verandering van duisternis naar licht, van stilstand naar
beweging, zonder emotie."
Opdat kinderen zo in het leven, meer over het leven kunnen leren. Ze zo in hun
zwakte van wie ze zijn in kwetsbaarheid, vanuit de bewogenheid van in de emotie
van wie die ze zijn, mogen leren leven. Ze zo in het begrijpen vanuit emotie, meer aan kunnen dan dat ze denken. Ze hierbij vanuit eerlijkheid kwetsbaar
mogen zijn. Ze zo vanuit durven zwak te zijn, leren omgaan met kwetsbaarheid,
waarbij ze hunzelf en hierbij elkaar niet meer moeten negeren. Ze dan alleen
maar echt sterk kunnen zijn. Kinderen zo vanuit kwetsbaarheid hierin alleen
maar kunnen groeien, tot echt gezonde volwassenen. Hierbij dingen van het leven
duidelijker en makkelijker zijn. Ze zo beter om kunnen gaan met tegenslag en
rouw. Hierbij ook het aangaan van relaties minder problemen gaat geven. Zo ook
de problemen van het leven met minder gepieker, makkelijker zijn op te lossen.
Hierbij het denken minder in de weg zal staan, van in diegene wie ze zijn. Ze
zo hierbij vanuit het denken, hunzelf niet meer verliezen, omdat ze vanuit het
denken op een gezondere manier, vanuit wie ze zelf zijn beter met de dingen van
het leven om kunnen gaan. Dit omdat ze hierover helderder kunnen denken vanuit
wie ze zelf zijn. Ze hierdoor over veel dingen hun minder zorgen gaan maken. Hierdoor
kinderen zonder of toch met minder zorgen van in hun hoofd gezond volwassen kunnen worden.
Er zo meer ademruimte zou mogen zijn om te zijn wie ze echt zijn, waarin ze
alleen maar open, spontaan en eerlijk kunnen zijn. Ze het dan echt kunnen
leren, vanuit de ervaring van wie ze echt zijn. Hierin leren verder gaat dan de
kennis over dingen, waarin deze kennis echt begrepen word in wie ze echt zijn.
Zo leren veel verder gaat dan alleen maar de kennis van in het hoofd, van
waarin ze het kunnen zeggen. Ze het hier dan in ook kunnen zeggen van in
zelfkennis. Je dit alleen maar kan begrijpen als je de volgende vraag begrijpt.
Wat voor nut heeft wiskunde, als je jezelf weg cijfert? Is het niet dat als je
jezelf wegcijfert, wiskunde dan alleen maar moeilijker word? Zo hierbij allen
in het leven, en zo hierbij ook het leven zelf, dan alleen maar moeilijk word?
Je dit alleen maar kunt begrijpen vanuit de ervaring
van wie je echt bent. Hierin de kennis vanuit zelfkennis, in het weten vanuit
het hart verder gaat, dan het weten uit de kennis van in het hoofd. Je jezelf
zo geen dingen meer hoeft wijs te laten maken, die je jezelf wijs gaat maken.
Je zo dan kan weten dat je niet alles zomaar hoeft te geloven. Je dan zo kan
ervaren, dat de waarheid weten heel bevrijdend kan werken.
Ze zo in een sfeer kunnen leven waarin ze hunzelf mogen leren kennen. Ze zo
niet meer naar de ander, zich anders moeten voordoen, dan hoe ze zelf zijn. Ze
zo geen vreemden meer zijn voor elkaar. Ze zo de ander leren begrijpen waarin
ze hunzelf hebben leren begrijpen. Kinderen zo elkaar beter kunnen leren
kennen.
Ze zo in een wereld mogen leven waarin ze in hun zwakte zich veilig kunnen
voelen. Ze zo hunzelf kunnen zijn, in wie ze zijn vanuit hun echte kracht. Ze
hun hierbij dan echt sterk kunnen voelen. Ze zo meer zelfvertrouwen en
vertrouwen in de anderen kunnen hebben. Ze zo kunnen leren waarin het in het
leven echt om gaat, zonder dat ze in een leegte van eenzaamheid belanden. Ze zo
door ongelukkig te kunnen zijn, gelukkiger kunnen worden. Ze zo meer echt van
het leven kunnen genieten. Ze zo minder de nijging hebben, om een toevlucht te
zoeken in sub genot, wat kan lijden tot
verslavingen.
Zo bij het volwassen worden, het verleden niet meer zal domineren en in de weg
zal staan, in wie ze op dit moment in het heden zijn. Ze zo leren in het
eeuwige moment van het nu te zijn, waarin ze
van het verleden bewust zijn, en van waaruit ze met een heldere blik
naar de toekomst kunnen kijken. Ze zo hierbij minder snel hun zorgen gaan maken,
over de dingen van het leven.
Zo de menselijkheid zal kunnen zijn in medemenselijkheid, waarin je de ander
begrijpt, waarin je zelf anders bent, dan wat normaal is. Hierin het leven veel
meer is, dan wat je er normaal over kunt zeggen. Kinderen zo mogen leren praten
over dingen waarover ze normaal over moeten zwijgen. Zo dingen waarin ze in het
leven normaal aan voorbij gaan, en hunzelf in negeren, ook bespreekbaar mogen
zijn, vanuit wie ze echt zijn.
Kinderen zo mogen opgroeien, in het licht vanuit de levensenergie, van in dat
wat de vlam is, die in beweging is, in het vuur dat ontstoken is, door de vonk
van het Zijn, waarin ze aanvankelijk geboren werden. Ze zo in het volwassen
worden mogen leven in die wie ze zijn, van in een in een zelf bewustzijn vanuit
een alles omvattende geest. Zo wat het mysterie van het leven is, ligt in een
weten waarin kinderen alleen maar kunnen zijn, van dat wat ze als kinderen van
God zijn.
Hierbij is Fonds Real een fonds om het mogelijk te maken, dat kinderen op een
gezondere natuurlijker manier kunnen opgroeien, waarin volwassene ook nog iets
van kunnen leren.
Hierbij het opvoeden van kinderen veel meer is, dan hoe ze vanuit het denken in het hoofd moeten leven. Dit veel verder gaat, dan hoe men normaal denkt, waarin ze zichzelf moeten negeren, waarin ze niet zwak mogen zijn, en ze hun sterker moeten voordoen dan ze zijn. Voor hoever zouden ze hierbij echt met problemen van het leven kunnen leren omgaan.
Hierbij het probleem niet zit in het probleem, maar in het niet begrijpen van het probleem. Voor hoever zou je het leven vanuit het rationele denken echt kunnen begrijpen?
Leren begrijpen
Kinderen het meer zouden mogen leren begrijpen, vanuit de beleving van in wie ze zelf zijn. Dit het enige is waarin ze het leven en de problemen van het leven echt kunnen begrijpen.
Ze zo hierbij vanuit communicatie leren eerlijk te zijn, van wie ze zijn in openheid te zijn. Ze zo in hun communicatie, hun spontaniteit dan niet zullen verliezen. Ze zo mogen opgroeien van in wie ze in puurheid zijn. Het hierbij niet altijd hoeft te gaan van wat vanzelfsprekend lijkt te zijn. Het zo meer zou mogen gaan om dat wat voor zichzelf spreekt. Hierbij hun persoonlijkheid zich kan ontwikkelen vanuit wie ze van nature zijn. Er zo ook meer ruimte kan zijn voor emotionaliteit.
Hierin de volgende uitspraak van Carl Gustav Jung voor zich kan spreken.
"Er is geen verandering van duisternis naar licht, van stilstand naar beweging, zonder emotie."
Opdat kinderen zo in het leven, meer over het leven kunnen leren. Ze zo in hun zwakte van wie ze zijn in kwetsbaarheid, vanuit de bewogenheid van in de emotie van wie die ze zijn, mogen leren leven. Ze zo in het begrijpen vanuit emotie, meer aan kunnen dan dat ze denken. Ze hierbij vanuit eerlijkheid kwetsbaar mogen zijn. Ze zo vanuit durven zwak te zijn, leren omgaan met kwetsbaarheid, waarbij ze hunzelf en hierbij elkaar niet meer moeten negeren. Ze dan alleen maar echt sterk kunnen zijn. Kinderen zo vanuit kwetsbaarheid hierin alleen maar kunnen groeien, tot echt gezonde volwassenen. Hierbij dingen van het leven duidelijker en makkelijker zijn. Ze zo beter om kunnen gaan met tegenslag en rouw. Hierbij ook het aangaan van relaties minder problemen gaat geven. Zo ook de problemen van het leven met minder gepieker, makkelijker zijn op te lossen.
Hierbij het denken minder in de weg zal staan, van in diegene wie ze zijn. Ze zo hierbij vanuit het denken, hunzelf niet meer verliezen, omdat ze vanuit het denken op een gezondere manier, vanuit wie ze zelf zijn beter met de dingen van het leven om kunnen gaan. Dit omdat ze hierover helderder kunnen denken vanuit wie ze zelf zijn. Ze hierdoor over veel dingen hun minder zorgen gaan maken. Hierdoor kinderen zonder of toch met minder zorgen van in hun hoofd gezond volwassen kunnen worden.
Er zo meer ademruimte zou mogen zijn om te zijn wie ze echt zijn, waarin ze alleen maar open, spontaan en eerlijk kunnen zijn. Ze het dan echt kunnen leren, vanuit de ervaring van wie ze echt zijn. Hierin leren verder gaat dan de kennis over dingen, waarin deze kennis echt begrepen word in wie ze echt zijn. Zo leren veel verder gaat dan alleen maar de kennis van in het hoofd, van waarin ze het kunnen zeggen. Ze het hier dan in ook kunnen zeggen van in zelfkennis. Je dit alleen maar kan begrijpen als je de volgende vraag begrijpt.
Wat voor nut heeft wiskunde, als je jezelf weg cijfert? Is het niet dat als je jezelf wegcijfert, wiskunde dan alleen maar moeilijker word? Zo hierbij allen in het leven, en zo hierbij ook het leven zelf, dan alleen maar moeilijk word?
Ze zo in een sfeer kunnen leven waarin ze hunzelf mogen leren kennen. Ze zo niet meer naar de ander, zich anders moeten voordoen, dan hoe ze zelf zijn. Ze zo geen vreemden meer zijn voor elkaar. Ze zo de ander leren begrijpen waarin ze hunzelf hebben leren begrijpen. Kinderen zo elkaar beter kunnen leren kennen.
Ze zo in een wereld mogen leven waarin ze in hun zwakte zich veilig kunnen voelen. Ze zo hunzelf kunnen zijn, in wie ze zijn vanuit hun echte kracht. Ze hun hierbij dan echt sterk kunnen voelen. Ze zo meer zelfvertrouwen en vertrouwen in de anderen kunnen hebben. Ze zo kunnen leren waarin het in het leven echt om gaat, zonder dat ze in een leegte van eenzaamheid belanden. Ze zo door ongelukkig te kunnen zijn, gelukkiger kunnen worden. Ze zo meer echt van het leven kunnen genieten. Ze zo minder de nijging hebben, om een toevlucht te zoeken in sub genot, wat kan lijden tot verslavingen.
Zo bij het volwassen worden, het verleden niet meer zal domineren en in de weg zal staan, in wie ze op dit moment in het heden zijn. Ze zo leren in het eeuwige moment van het nu te zijn, waarin ze van het verleden bewust zijn, en van waaruit ze met een heldere blik naar de toekomst kunnen kijken. Ze zo hierbij minder snel hun zorgen gaan maken, over de dingen van het leven.
Zo de menselijkheid zal kunnen zijn in medemenselijkheid, waarin je de ander begrijpt, waarin je zelf anders bent, dan wat normaal is. Hierin het leven veel meer is, dan wat je er normaal over kunt zeggen. Kinderen zo mogen leren praten over dingen waarover ze normaal over moeten zwijgen. Zo dingen waarin ze in het leven normaal aan voorbij gaan, en hunzelf in negeren, ook bespreekbaar mogen zijn, vanuit wie ze echt zijn.
Kinderen zo mogen opgroeien, in het licht vanuit de levensenergie, van in dat wat de vlam is, die in beweging is, in het vuur dat ontstoken is, door de vonk van het Zijn, waarin ze aanvankelijk geboren werden. Ze zo in het volwassen worden mogen leven in die wie ze zijn, van in een in een zelf bewustzijn vanuit een alles omvattende geest. Zo wat het mysterie van het leven is, ligt in een weten waarin kinderen alleen maar kunnen zijn, van dat wat ze als kinderen van God zijn.
Hierbij is Fonds Real een fonds om het mogelijk te maken, dat kinderen op een gezondere natuurlijker manier kunnen opgroeien, waarin volwassene ook nog iets van kunnen leren.
Dit zijn een paar promotievideo's van de 'Warmste week 2023'.
Hierbij is Fonds Real een fonds om het mogelijk te maken, dat kinderen op een gezondere natuurlijker manier
kunnen opgroeien, waarin volwassene ook nog iets van kunnen leren.
Dit is een link naar de volledige uiteenzetting over dit fonds
https://valentijnjan.blogspot.com/2023/04/
Je kan ook doneren via
https://valentijnjan.blogspot.com/2023/04/
Je kan ook doneren via
Geen opmerkingen:
Een reactie posten